RIBEIRA – Homenaje conjunto por el Día da Galiza Martín a Alexandre Bóveda y Manuel Lustres Rivas

P16 F2.jpg

El BNG, Galiza Nova y la Asociación pola Recuperación da Memoria Histórica do Barbanza rindió este jueves en Ribeira un homenaje a Alexandre Bóveda y a Manuel Lustres Rivas con motivo del Día da Galiza Mártir. Con este acto trataron de reivindicar el legado y el ejemplo que supusieron estos dos nacionalistas “e aos que lles foi privada a vida por defender a Galicia e a liberdade”. El representante de la ARMHB, Xan Hermida, reivindicó la creación de una ley de memoria histórica gallega y agradeció que los frentistas la recojan en su programa para las elecciones autonómicas. Y remató defendiendo la necesidad de una reparación de las víctimas de la dictadura franquista, “pois en España continúa habendo vítimas de segunda e de primeira”, en alusión al diferente trato entre los muertos a manos el terrorismo y los olvidados de la Dictadura.

La edil frentista Pilar Sampedro argumentó que “a historia manda, sexan quenes sexan os seus malfeitores, e a paixón e morte de Bóveda están en ela para sempre, erguida, viva, luminosa, porque as súas ideas limpas, claras e nobles, non poideron matalas, florecerán mañán e nós os galegos que somos forza supletoria dos que non poden facelo polo de agora, temos a obriga de contribuir a ese florecemento”. Tampoco se quiso oolvidar de otras personas, unas más anónimas que otras, desde Moncho Reboiras hasta todos aquellos a los que, dijo, “ninguén lles fai ofrendas florais nin lembranzas mediáticas, pero que pagaron coa súa vida defender uns ideais e unha legalidade vixente. E quen, tan so pola actitude chulesca os descendentes dos executores (ideolóxicos ou de sangue) os que impiden que unha lei como é a da Memoria Histórica axude a aflorar a súa dignidade, permanecendo enterrados sen consideración”.

El concejal Luis Pérez Barral hizo un recorrido por la vida de Lustres Rivas, con referencia a los acontecimiento que le ocurrieron tanto en vida como después al nombrarle hijo predilecto de Ribeira. Tampoco quiso olvidar que el 18 de agosto se cumplían 80 años del asesinato de Federico García Lorca, del que dijo que su vínculo con Galicia fue muy fuerte e incluso escribió un libro publicado por la editorial Nós, “Seis poemas galegos”. También dijo que se precisa una institucionalización del Día da Galiza Mártir para honrar la memoria y “facer que sempre teñamos presente o traballo e o sacrificio de milleiros de persoas represaliadas, exiliadas, sancionadas e asasinadas diseminadas nas frías cunetas coa noturnidade coa que o fascismo cruel e covarde actuaba. A nosa lembranza a todas as persoas que a violencia e o terror lles truncaron un futuro esperanzador, a vosa perda non foi en van”, concluyó. Además de las intervenciones, se contó contó con la actuación musical de Guti e Juan y, al rematar el acto, todos los participantes entonaron el himno gallego.

unspecified5.jpg