O BARBANZA – El Sindicato de Estudantes convoca una huelga y manifestación en Ribeira para exigir un decreto que derogue las reválidas

«O pasado 26 de outubro dixémolo moi claro e non imos parar de loitar ata que se retire o brutal ataque das reválidas e da Lomce». Por ello, al igual que sucede en alrededor de 80 ciudades de todo el estado español, el Sindicato de Estudantes do Barbanza convocó para el próximo jueves, 24 de noviembre una nueva huelga y manifestación. Esta última partirá a las 12.00 horas del IES Nº1 de Ribeira y, tras recorrer varias calles de la capital barbanzana rematará en la Praza do Concello, en donde se dará lectura a un manifiesto y rematará con un minuto de ruido. La entidad convocante anima a los alumnos a que se sumen a la huelga y a la protesta convocada «porque é mellor perder un día de clase que perder o noso futuro e o futuro da Educación Pública en España». Se trata de una invitación que hacen extensiva a sus profesores, padres, abuelo y familiares y a vecinos que que les acompañen en su lucha «polo noso futuro, e dos que veñen atrás, porque ao final vai ser o futuro de todos».
Desde el Sindicato de Estudantes do Barbanza se recordó que la anterior huelga contra las reválidas, a las que califica de «franquistas «porque considera que suponen una «involución que leva ao sistema educativo español ao modelo anterior a 1970». Sostiene que esa huelga un auténtico golpe para el Gobierno de Rajoy;: «Millóns de Estudantes baileiramos as aulas e paralizamos por completo a Educación, á vez que por miles enchemos as rúas en manifestacións multitudinarias por todo o estado. En Ribeira contamos que chegou a haber no recorrido da manifestación ata unhas seiscentas persoas, e un absentismo total dun 40% en Primaria e case o 100% en Secundaria. En definitiva, o 26 de outubro foi sen dúbida unha xornada histórica, unha explosión da mocidade que non aceptamos que nos arrebaten o dereito ao estudo», puntualizó.
Sobre las reválidas, desde el Sindicato de Estudantes do Barbanza señalan que son las «maiores agresións contra a educación pública en décadas, foron aprobadas por un decreto as agachadas antes do verán, fóra do calendario lectivo, para tratar de mitigar a concentración na súa contra por parte da comunidade educativa». Precisa que esas pruebas establecen un triple filtro y se suman a la Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa (Lomce) y a los recortes en Educación, que «tratan de acabar coa nosa Educación Pública». Detalló que la reválida de 4º de la ESO consistirá en 7 exámenes con contenidos de 3º y 4º de la ESO, y que quien la suspenda no puede acceder ni a Bachillerato ni a un ciclo medio, además de no recibir el título de Secundaria, mientras que la reválida de 2º de Bachillerato que consistirá en 8 exámenes sobre contenidos de 1º y 2º de ese curso y del anterior, y de no aprobarse implicará que no se obtendrá el título de 2º de Bachillerato. Si no se apruebas ambas reválidas se tienen que repetir al año siguiente «deixando un ano en branco polo medio, e se no seguinte ano tampouco a aprobas quedas sen o título correspondente», precisaron. A ellas hay que añadir, según indican desde el Sindicato de Estudantes, la ley deja un vacío legal, «no cal as universidades poden facer unha reválida propia para elixir quen pode acceder a elas e quen non, facendo así que se non sacas a nota esperada nesa reválida, ainda que sacaras unha boa nota na reválida de 2º de Bacharelato, quedas excluido desa universidade».
El Sindicato de Estudantes sostiene que el «golpe» que le dieron al Gobierno de España con la huelga y las manifestaciones del 26 de octubre fue «demoledor». , pues al día siguiente se inició una «campaña de mentiras e de confusión para desactivar a loita por parte do gobernó». Del mismo modo, recordó que Mariano Rajoy afirmó en su discurso de investidura que las reválidas «non terán afectos académicos ata que non se chegue a un pacto xeral de Educación». Pese a ello, los representantes de los alumnos indicaron que eso no fue ninguna novedad y que aunque se trató de «vender» que no habrá reválidas es totalmente «falso», pues sostiene que el propio decreto que aprobó el Consejo de Ministros en julio ya indicaba que este curso no tendrán efectos económicos. Y agregó que el ministro de Educación, Méndez de Vigo, señaló públicamente que no tienen pensado retirar las reválidas ni tampoco la Lomce. Y agregó que hace unos días el PSOE tramitó en el Congreso de los Diputados una propuesta para paralizar dicha ley, «e esto e un novo engano, porque non derrogan a lei, senón que a paralizan». Pese a ello, el sindicato estudiantil considera que puede que no haya ninguna paralización porque entiende que la ley ya está en marcha y que «o que fai esta votación só permite que se debata sobre o tema, facendo que se dilate durante meses, facendo que as reválidas se manteñan durante este curso. «A única forma de que as reválidas non se apliquen é a súa derogación inmediata é cun novo decreto que as anule, para iso imos a folga e ás Rúas , e seguiremos así ata que o logremos», concluyen desde el Sindicato de Estudantes do Barbanza.
