RIANXO – El arquitecto Henrique Seoane recrimina que las concentraciones parcelarias en Galicia cortaron el ciclo del agua

IMG-20160721-WA0012

El curso de verano “Estratexias de Rehabilitación Rianxo 3” vivirá este viernes, 22 de julio,su jornada de clausura. Mientras, se desarrollaron conferencias de interés como la del arquitecto Henrique Seoane, que analizó la construcción de un país a base de agua. “O pobo galego non construiu os camiños polo lugar máis curto, senón polo lugar que mellor aproveita a auga, que é a da choiva ou a que xorde nos manantiais. Construíronse as aldeas nos lugares menos útiles para as plantacións, entre o monte e as leiras de cultivo, nos chamados chaos ou na liña de pé de monte”, señaló.

Seoane destacó que se construyeron emparrados de viña sobre caminos para evitar la evaporación del agua y como espacios de relación entre vecinos, como elemento arquitectónico para la creación de un clima más agradable para vivir. Puntualizó que cada kilómetro cuadrado contiene de 100 a 200 topónimos que no se inventaron, sino que representan elementos del territorio, que permiten imaginar el paisaje real. El arquitecto dijo que fue en los últimos 50 años en que se desarrollaron la concentración parcelaria, plantaciones de cultivos intensivos en grandes fincas o la apertura de viales “que non tiveron ningún respecto polo territorio e foron os que cortaron o ciclo da auga. Son estes elementos, deseñados por persoas non respectuosas pola paisaxe, os causantes das inundacións recentes que padecemos e padeceremos”.

A su juicio, los montes son la recarga de los acuíferos y la plantación de eucaliptos provoca la desecación e interrupción del ciclo da agua, sabiendo que los árboles autóctonos están diseñadas para Galicia y no impiden que el agua fluya hasta llegar al mar.

IMG-20160721-WA0013.jpg